Klanttevredenheid en cliënttevredenheid bij Gimd
Gimd vindt de tevredenheid van klanten en cliënten over de dienstverlening van essentieel belang. Daarom wordt de tevredenheid doorlopend gemeten. Dit ook omdat Gimd een grote diversiteit aan opdrachtgevers geeft, die allen hun eigen specifieke wensen hebben over de dienstverlening. Voor professionals van Gimd is dit steeds weer een uitdaging om hun dienstverlening op deze klant- of cliëntwens af te stemmen.
De afgelopen vijf jaar is de klant- en cliënttevredenheid stabiel gebleven en scoort Gimd gemiddeld een 7,7 voor de klanttevredenheid en maar liefst een 8 voor de cliënttevredenheid.
Cliënttevredenheid in 2017
De begeleiding van de bedrijfsmaatschappelijk werker in 2017 wordt door de cliënten van Gimd met een 8,2 gemiddeld beoordeeld. De professionals worden als attent ervaren en hun dienstverlening wordt als hoogwaardig beoordeeld. Bijna 95 procent van de cliënten zou dan ook aan een collega de begeleiding van Gimd adviseren in het geval van een gelijke situatie. En tot slot geeft ruim 70 procent aan dat door de begeleiding van een professional van Gimd hij/zij sneller is hersteld of niet ziek is geworden. Een mooi resultaat waar Gimd hard aan werkt.
Klanttevredenheid
Ook door de klanten is de bedrijfsmaatschappelijk werker in 2017 met gemiddeld een 8,0. Ruim 97 procent van de klanten geeft aan dat de bedrijfsmaatschappelijker de problematiek in de organisatie goed begrijpt. De dienstverlening wordt mede daardoor als daadkrachtig en innovatief ervaren door de klanten van Gimd.
De reacties van zowel leidinggevenden als HR-managers zijn overwegend positief. Met name het meedenken van de professional, de laagdrempeligheid en snelle inzetbaarheid, de betrouwbaarheid en deskundigheid worden het meest gewaardeerd.
Om te blijven voldoen aan de wensen van de klanten en cliënten heeft Gimd het afgelopen jaar verschillende nieuwe producten ontwikkeld, namelijk 24-uurs traumaopvang, de vertrouwenspersoon integriteit en runningtherapie. Ook in het komend jaar zullen we op basis van de behoefte van de markt nieuwe producten ontwikkeld, zoals de inzet van mediation.